Google Mijn Bedrijf: Google Posts verdwijnen niet meer na 7 dagen

20 mei 2021
Samenvatting in 30 seconden
  • Google Posts zijn uitermate geschikt voor het communiceren met jouw doelgroep.
  • Met Google Posts bereik je jouw klanten binnen de zoekresultatenpagina.
  • Google Posts verdwijnen niet automatisch meer na 7 dagen.
  • Dubbelcheck of je geen oude aanbiedingen / niet relevante Posts hebt binnen jouw GMB vermelding

Google Posts verdwijnen niet meer na 7 dagen

We hebben het eerder gehad over de Posts functie binnen Google Mijn Bedrijf, zie bijvoorbeeld onze whitepaper Local Marketing en Google Mijn Bedrijf (https://www.mprovement.nl/whitepapers). Maar begin dit jaar is er een belangrijke ontwikkeling geweest, namelijk de Posts verdwijnen ondertussen niet meer na 7 dagen. In dit artikel behandelen we kort wat Google Posts zijn (als je hier al bekend mee bent, kun je dus het eerste gedeelte overslaan), wat er nou precies nieuw en gewijzigd is, en onze gedachtes over deze wijziging.

Wat zijn Google Posts (ook alweer)?

Laten we beginnen met wat Google Posts precies zijn, of als je er wel eens van gehoord hebt maar het ondertussen kwijt bent een korte reminder. Google Posts zijn een functie die in 2017 geïntroduceerd zijn binnen Google Mijn Bedrijf.

Door het plaatsen van berichten vanuit Google Mijn Bedrijf kun je jouw doelgroep op de hoogte brengen en houden van eventuele aanbiedingen, evenementen of nieuws.

Voorheen waren deze Posts alleen zichtbaar voor zeven dagen, waarna deze automatisch werden weggehaald. Verder zitten er nog steeds meerdere richtlijnen aan het maken van een Post:

  • Er zit een limiet aan van 300 woorden
  • Alleen de eerste 100 tekens (of minder) van de Post worden getoond, bij doorklikken wordt de rest zichtbaar.
  • Je hebt de mogelijkheid om een afbeelding, CTA en een link toe te voegen.

Google Posts worden niet gezien als een ranking factor, of dat deze invloed hebben op jouw positie binnen de zoekresultaten. Maar Posts kunnen wel degelijk helpen bij het omtoveren van een zoeker naar een klant.

Google Posts Florino

Wat is er nieuw?

Maar wat is er nou precies verandert? Zoals eerder vermeld waren voorheen Google Posts maar zichtbaar voor zeven dagen. Ondanks dat het vaak werd aangeraden om hier gebruik van te maken, was het feit dat de berichten al na zeven dagen verdwenen een reden voor veel gebruikers om er geen gebruik van te maken.

Nu sinds het begin van het jaar blijven de Posts staan binnen de bedrijfsvermeldingen. Als je als bedrijf meerdere Posts hebt, kunnen zoekers door jouw Posts heen scrollen. Zie hier een voorbeeld ervan:

Florino Meerdere Posts

Normaliter is er nog de gedachtegang dat het wellicht een test is van Google, maar enkele maanden later zien wij nog steeds Posts voorbijkomen van langer geleden.

Positieve of negatieve ontwikkeling?

De nieuwe ontwikkeling brengt en houdt meer aandacht op de Posts, dit is dan ook een positieve verandering die nieuwe kansen met zich meebrengt.

Zoals al eerder gezegd, het gebruik van Google Posts werd al door velen aangeraden, het is namelijk een goede manier om te communiceren met zoekers binnen de zoekresultatenpagina. Alleen blijkt uit de praktijk dat er regelmatig geen gebruik van werd gemaakt. Maar nu de Posts niet meer verdwijnen is het zeker de moeite waard om tijd erin te steken.

Door het plaatsen van relevante en interessante Posts binnen jouw Google Mijn Bedrijf vermelding laat je jezelf zien aan de potentiële klant. Toon je persoonlijkheid, communiceer updates en deel aantrekkelijke aanbiedingen.

Iets om niet te vergeten, is dat oudere Posts ook weer naar boven komen. Dus het is verstandig om jouw eerder geplaatste Posts na te lopen, dit om zeker te zijn dat er geen oude aanbiedingen tussen staan, of berichten die nu niet meer van toepassing zijn.