Wanneer conversiesgegevens van Google Ads worden vergeleken met die van Google Analytics kunnen deze dus van elkaar afwijken.
De voordelen komen vooral tot uiting als je gebruik maakt van de Smart Bidding-functies in Google Ads. Het belangrijkste verschil hierin is de conversie-attributie van Google Ads en Google Analytics. Google Ads wijst conversies toe op basis van de klikken op advertenties, terwijl Google Analytics de conversies toewijst op basis van de interacties op de website, ongeacht of er een klik op een advertentie heeft plaatsgevonden. Dit kan leiden tot verschillen in de toewijzing van conversies tussen de twee platforms. Wanneer conversiesgegevens van Google Ads worden vergeleken met die van Google Analytics kunnen deze dus van elkaar afwijken.
Over het algemeen is het voor het beste resultaat raadzaam om de doelen zowel in Google Ads als in Google Analytics bij te houden, zodat je zowel de conversie-attributie van Google Ads als de geavanceerde analyse van Google Analytics kunt benutten. Op die manier kan je optimaal profiteren van de voordelen van Smart Bidding binnen Google Ads, terwijl je ook de volledige set van gegevens en inzichten van Google Analytics kunt benutten.
Heb jij hulp nodig met het inregelen van jouw conversies? Neem dan contact op met één van onze specialisten. mProvement: meer dan 20 jaar ervaring!
Performance Max: Het nieuwe campagne type van Google
Al een aantal jaren is er binnen Google Ads een trend gaande waarbij steeds meer opties worden toegevoegd en veranderingen worden doorgevoerd op basis van...
Lees verder