B2B Marketing

B2B Marketing is op een aantal punten wezenlijk anders (en meestal complexer) dan B2C marketing. Zo heb je te maken met een DMU met verschillende mensen met ieder een ander belang. Vaak een langdurig oriëntatie- en besluitvormingsproces waarin de verschillende mensen apart overtuigd moeten worden. Vaak zijn de deelmarkten klein waardoor, icm het langdurig besluitvormingsproces, niet direct zichtbaar is of een campagne succesvol is. Al met al levert dit een afwijkende klantreis op met veel verschillende touchpoints die mbv micro conversies gemanaged moet worden.

Laten we beginnen met B2B marketing is een vak apart, er is natuurlijk enige overlap met B2C marketing, het doel is nog steeds om jouw boodschap te sturen naar een doelgroep. Maar de klantreis die binnen de B2B omgeving wordt gemaakt is niet gelijk aan de klantreis binnen de B2C markt.

Het beslissingsproces wat doorlopen wordt binnen de B2B markt is meestal een stuk uitgebreider en neemt meer tijd in beslag, de beslissingen die worden gemaakt moeten en zijn een stuk rationeler. Verder heb je vaak te maken met personen die gemoeid zijn bij het aankoopproces, en wordt er vaak gebruik gemaakt van persoonlijke relaties. Door deze en andere verschillen met de B2C markt, is er vraag voor een andere aanpak.

Door de verschillen met de B2C markt, is er vraag voor een andere aanpak.

Er zal gebruik worden gemaakt van andere kanalen en de boodschap zal op een andere manier gecommuniceerd worden. Social media is bijvoorbeeld nog steeds een effectief middel om in te zetten binnen de B2B markt, maar het is effectiever om te communiceren via LinkedIn. Een ander kanaal wat in de B2B markt thuis hoort is Paid Search, de valkuil die hier op de loer ligt is het bereiken van B2C zoekers, dus er zal getarget worden op de B2B zoeker tijdens zijn klantreis.

Om ervoor te zorgen dat er geen onnodige kosten worden gemaakt, zullen wij samen in bespreking gaan over jouw bedrijf, de doelgroep, de kernwoorden die bij de markt horen en nog meer. Dit alles staat in het teken van het optimaliseren van de klantreis en het binnenhalen van leads.

Zoekmachine Marketing

Zoekmachine adverteren is een vak apart. De zoekmachine wereld is continu in beweging dankzij de nieuwste ontwikkelingen en...

Lees verder

Contact

Neem gerust contact met ons op of laat hier uw gegevens achter, dan proberen wij u zo spoedig mogelijk te bereiken.
Tesselschadelaan 15B
1217 LG Hilversum