Bij e-commerce komt meer kijken dan alleen het opzetten van een simpele webshop met een goed product. E-commerce draait om vindbaarheid, vertrouwen, gebruiksvriendelijkheid en techniek. mProvement heeft de expertise in huis om op al die gebieden je resultaten te verbeteren, zodat je verkoopresultaten omhoog schieten.
E-commerce hoeft niet alleen maar te gaan om het online verkopen van fysieke producten. Ook diensten kun je online aanbieden en verkopen, of cryptocurrency. Bij al dit soort transacties is vertrouwen essentieel. Klanten willen weten of ze jouw bedrijf kunnen vertrouwen, of je product of dienst kwalitatief in orde is, en of er veilige betalingsmogelijkheden zijn. Oplossingen hiervoor zijn bijvoorbeeld het gebruikmaken van reviews op je eigen website en externe review-sites, en het toevoegen van iDeal of PayPal als betalingsoptie.
Bij alle e-commerce transacties is vertrouwen essentieel.
Een ander belangrijk aandachtspunt bij e-commerce is de techniek. Als je betalingsopties uitvallen, er coderingsproblemen zijn, of als de informatie bij je producten niet correct wordt getoond, dan zie je dat direct terug in je verkoopcijfers. Daarnaast wil je dat klanten op je website het aanbod snel kunnen vinden, en dat je website zó gebruiksvriendelijk is dat ze ook makkelijk tot een aankoop overgaan. En zelfs al heb je een perfect ingerichte webshop, dan nog zul je niets verkopen als klanten je niet weten te vinden. Daarvoor moet je terug naar de basis van je e-commerce marketingstrategie: Wie is je doelgroep? En met welke boodschap en via welke kanalen bereik je die mensen?
Of je nu hulp nodig hebt bij de strategie of bij de uitvoering: bij mProvement ben je aan het juiste adres. We begrijpen hoe je klanten denken en hoe je ze de goede kant op kunt sturen richting jouw product of dienst. We kunnen je daarover gedegen advies geven, én we kunnen je heel wat werk uit handen nemen door de uitvoering te regelen. Laat ons zien wat je online te verkopen hebt, en wij zorgen ervoor dat dat gaat lukken.
Social media marketing
Met social media bereik je je klant op verschillende momenten in de customer journey. Zo verhoog je brand awareness, brand loyalty en klanttevredenheid.
Lees verder