Social Marketing

Strategie en toolbox

Social marketing

Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter, allemaal social media kanalen die niet meer weg te denken zijn in ons dagelijks leven. Neem daar de opkomst van onder andere TikTok bij en de gigantische groei van YouTube. Als marketeer zijn deze social media kanalen haast niet bij te houden.

Social media is tegenwoordig niet meer weg te denken uit dagelijks leven, men besteed een aanzienlijk gedeelte van de dag op de verschillende social media kanalen. Als bedrijf zijnde moet en kun je hier gebruik van maken, want het effectief inzetten van social media kan resulteren in een verhoogde brand awareness en brand loyaliteit. Daarnaast zorgt het voor (positieve) engagement met de klant, want je kunt meer het gesprek aangaan en op deze manier leer je meer over de behoeftes en wensen van de doelgroep.

Bij het inzetten van social media is het belangrijk dat er een strategie aanwezig is, of wordt opgesteld, met duidelijk inzicht in de doelgroep. Want zo heeft elk social media kanaal zijn eigen doel en doelgroep, wat inhoudt dat niet elk kanaal geschikt is voor elke doelgroep. Zo kan een bericht helemaal de plank misslaan op het ene kanaal, terwijl het op een ander kanaal zorgt voor een groot succes (bijv. engagement/doorklikken naar de site).

Bij het juist inzetten van social media wordt de klant op meerdere momenten bereikt tijdens zijn customer journey, ofwel klantreis.

Bij het juist inzetten van social media wordt de klant op meerdere momenten bereikt tijdens zijn customer journey, ofwel klantreis. Social media wordt ingezet om brand awareness te verhogen, en dus de aandacht te krijgen van de doelgroep. Maar daarbij wordt het ook ingezet ter versterking van de brand loyaliteit en klanttevredenheid. Wanneer het product of dienst is afgenomen, kan er via social media ondersteuning worden verleend wanneer nodig.

Tijdens het proces van het opzetten van een social media strategie zullen we op basis van de doelgroep bepalen welke social media kanalen het beste ingezet kunnen worden om de doelgroep te bereiken. Daarbij zullen we in overleg kijken naar de content die gepusht zal worden, hier is de mogelijkheid dat je zelf de content creëert vanwege specialistische kennis binnen het vakgebied met advies van ons, of dat wij deze taak voor je overnemen. Dit zal altijd in overleg gaan zodat we uitkomen bij de beste oplossing om jouw klant te bereiken tijdens zijn klantreis.

Local Marketing

Ben je vooral lokaal actief of heb je meerdere vestigingen die ieder lokaal actief zijn dan verzorgen wij alle benodigde activiteiten om je lokaal...

Lees verder

Contact

Neem gerust contact met ons op of laat hier uw gegevens achter, dan proberen wij u zo spoedig mogelijk te bereiken.
Tesselschadelaan 15B
1217 LG Hilversum