Lead Generation

Strategie en toolbox

Lead Generation

Zonder lead generation wordt het knap lastig om in contact te komen met nieuwe, potentiële klanten die interesse hebben in jouw producten of diensten. Lead generation speelt daarom een essentieel onderdeel binnen iedere organisatie, maar wat is lead generation precies? Bij lead generation moet je denken aan alles omtrent het generen van nieuwe leads. Dit klinkt misschien eenvoudig, maar de kunst is om deze leads om te zetten in een converterende klant. Elke lead moet door verschillende fases gaan om uiteindelijk tot een conversie te komen (de klantreis). Met meer dan 20 jaar ervaring kunnen wij jou helpen bij het genereren van leads, het in kaart brengen van de klantreis en zo uiteindelijk het verhogen van jouw conversies.

Leads zijn dus nieuwe potentiële klanten die die een bepaald proces moeten doorlopen om uiteindelijk een conversie te worden. Vaak wordt deze klantreis weergegeven in de vorm van een funnel. Zo’n funnel wordt meestal weergegeven in de vorm van een trechter waarbij, naarmate de trechter smaller wordt, een klant steeds dichter bij een conversie komt.

Leads funnel

In eerste instantie is het belangrijk om de juiste mensen in de top van je funnel te krijgen. Breng jouw bedrijf onder de aandacht bij de doelgroep waarvoor jouw product of dienst bedoeld is. Het creëren van brand awerness is heel belangrijk, maar kost wel geld. Het definiëren van een doelgroep en vervolgens targeten van deze doelgroep zorgt er dus niet alleen voor dat de juiste mensen in de funnel terecht komen, maar het bespaart ook geld.

Als mensen eenmaal in de funnel terecht zijn gekomen, is het belangrijk dat jij jouw potentiële klanten biedt wat zij zoeken. Door middel van de juiste content geef je invulling aan de zoekbehoefte van de potentiële klant en leid jij deze verder door de funnel. Denk hierbij niet alleen aan content op je website, maar ook aan content in de vorm van social media berichten, advertenties en remarketing.

Breng de klantreis in kaart, optimaliseer de funnel en verbeter content om zouiteindelijk meer conversies te genereren.

Wanneer een potentiële klant uiteindelijk alle stappen van de funnel heeft doorlopen en een converterende klant is geworden, is het mogelijk om deze klant en zijn/haar ondernomen stappen en interacties tot de conversie te analyseren. Op deze manier zijn we instaat de klantreis in kaart te brengen, funnel te optimaliseren, content te verbeteren en uiteindelijk meer conversies te genereren.

Bij mProvement gaan wij samen met jou aan de slag om op de juiste manier invulling te geven aan deze stappen. Dit kan zijn door middel van assistentie, het overnemen van een deel van de werkzaamheden of door het gehele traject van A tot Z voor jou te verzorgen. Wij doen dit alles in goed overleg met jou zodat jouw wensen gerealiseerd worden. Ontvang rapportages over de gewonnen informatie en behaalde resultaten om zo op de hoogte te blijven van alle ontwikkeling. Haal samen met mProvement meer uit jouw bedrijf.

Project Management

Je hebt verschillende projecten lopen (nieuwe website, verbetering van je reserveringsysteem, invoering e-commerce etc.), en je hebt de tijd niet of...

Lees verder

Contact

Neem gerust contact met ons op of laat hier uw gegevens achter, dan proberen wij u zo spoedig mogelijk te bereiken.