Zoekmachine Marketing

Strategie en toolbox

Zoekmachine Marketing

Zoekmachine adverteren is een vak apart. De zoekmachine wereld is continu in beweging dankzij de nieuwste ontwikkelingen en mogelijkheden. Het draait niet alleen meer om het beheren van je advertenties. Blijven optimaliseren is van essentieel belang, elke keer opnieuw ontdekken welke advertenties het goed doen door middel van testen en smart bidding.

Zoekmachine marketing, ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd, is het adverteren op verschillende zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Hierbij hebben we het niet alleen over tekstadvertenties die boven de organische (niet betaalde) zoekresultaten komen te staan, maar ook voor display advertenties (foto’s en video’s). De kunst van zoekmachine marketing is het binnenhalen van zoveel mogelijk relevante clicks (die leiden tot conversie) tegen een zo laag mogelijke kosten.

Dit alles begint bij een uitgebreid marktonderzoek en een brede keyword analyse. Dit vormt de basis voor het opzetten van jouw SEA campagnes. Onderzoek naar de vraag, doelgroepen, concurrentie, bedrijfsdoelen, customer journey, conversies en keywords helpt ons bij het opzetten van de juiste campagnestructuur. Het selecteren en groeperen van combinaties van deze factoren in campagnes verzorgt overzichtelijkheid in zowel de campagnes als het analyseren van de vergaarde data.

Door samen te werken op het gebied van kennis en expertise kunnen wij voor jouw bedrijf de juiste invulling geven aan de zoekmachine marketing.

Een van de voordelen van SEA is dat het ons de mogelijkheid geeft om zoekers te groeperen en ze op deze manier te sturen naar de juiste informatie of richting de juiste conversie. Hierdoor kunnen we tijdens de gehele customer journey aanwezig zijn en verschillende bedrijfsdoelen nastreven. Ook hierin speelt de juiste campagne structuur voor een belangrijke rol.

Als alle campagnes en de doelen zijn vastgesteld kunnen we invulling geven aan de advertenties. Vanuit de campagnestructuur kunnen we zoekers een advertentie tonen die relevant is aan hun zoekwoord en intentie om deze vervolgens door te verwijzen naar een relevante landingspagina. Wanneer het zoekwoord, de advertentie en de landingspagina in lijn liggen met elkaar, gaat de kwaliteit van de advertenties omhoog. Hoe hoger de kwaliteit, hoe lager de kosten.

Nu we de campagnes op de juiste manier hebben opgezet gaat het optimaliseren van start. We monitoren ten alle tijden de campagnes en doen uitgebreide analyses om constant het maximale uit de campagnes te halen. Hierin hebben wij nauw contact met de klant en rapporteren wij de resultaten in een gewenste vorm aan de klant. Door samen te werken op het gebied van kennis en expertise kunnen wij voor jouw bedrijf de juiste invulling geven aan de zoekmachine marketing.

Data Analyse

Het creëren van waarde in data kan erg lastig zijn. Dat is niet zo gek, jouw analytics omgeving inrichten en onderhouden vergt veel...

Lees verder

Contact

Neem gerust contact met ons op of laat hier uw gegevens achter, dan proberen wij u zo spoedig mogelijk te bereiken.
Hoge Naarderweg 46
1217 AG Hilversum