SEA (zoekmachine-adverteren)

Strategie en toolbox

SEA (zoekmachine-adverteren)

Door te adverteren bij zoekmachines val je op en trek je klanten. Maar met alleen het aanmaken van een leuke advertentie kom je er niet. Je moet continu testen, analyseren en optimaliseren om er zeker van te zijn dat je je budget slim gebruikt. Het opzetten van campagnes, keyword-onderzoek, smart bidding: alles bij elkaar een flinke klus, die je gelukkig ook aan mProvement kan overlaten.

Relevante kliks & (micro-)conversies

Search engine advertising (SEA) is het adverteren op verschillende zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Daarbij gaat het niet alleen over de tekstadvertenties die boven de organische (niet-betaalde) zoekresultaten komen te staan, maar ook over display-advertenties (foto’s en video’s) en shopping-advertenties waar SEA en e-commerce in elkaar overlopen. Met zoekmachine-adverteren kun je tijdens de gehele customer journey aanwezig zijn en zoekers op het juiste moment naar bepaalde informatie of richting de juiste conversie sturen. Het is de kunst om zo veel mogelijk relevante kliks binnen te halen die leiden tot (micro-)conversies binnen het budget. Die kunst hebben we bij mProvement met meer dan 20 jaar ervaring volledig onder de knie.


De wereld van de zoekmachines is complex en continu in beweging.

Campagnes van A tot Z

Bij mProvement werken echte SEA-experts die jou helpen door uitgebreid marktonderzoek en een brede keyword-analyse te doen, en vervolgens je campagnes van A tot Z op te zetten en uit te voeren. We onderzoeken de vraag, je doelgroepen, wat je concurrentie doet, hoe de customer journey eruit ziet, waar klanten converteren en welke keywords relevant zijn. Op basis van die informatie zetten we een goede campagnestructuur neer. We blijven continu optimaliseren en zoeken uit wat voor advertenties het beste werken door middel van testen en smart bidding. We zorgen voor overzicht in de campagnes en je kunt regelmatig duidelijke rapportages van ons verwachten die je inzicht geven in de resultaten.

Beter & slimmer

Ben je al bezig met SEA maar denk je dat er meer uit te halen valt, dan kijken we graag met je mee waar het beter en slimmer kan. Want wanneer de doelgroep, het zoekwoord, de advertentie en de landingspagina in lijn liggen met elkaar, gaat de kwaliteit van de advertenties omhoog. Combineer dit met smart bidding en binnen no-time zie je positief resultaat. Sta je nog aan de start van SEA, dan leggen we een stevig fundament neer waarin alle aspecten van het zoekmachine-adverteren samenkomen, zodat je al snel de resultaten van je advertenties zult gaan zien.

E-commerce

Succesvolle e-commerce ondernemingen zijn zichtbaar, betrouwbaar en hebben achter de schermen de techniek op orde.

Lees verder

Contact

Wil je meer informatie? Laat het ons weten! Je kunt bellen, mailen, of dit formulier invullen. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.