Blog

Blog onderwerpen

Google Analytics: Het einde van Google Analytics?

Al geruime tijd heerst er onrust in de online marketing wereld over de vraag of het "einde van Google Analytics" in zicht is binnen de Europese Unie. In dit artikel wat dit betekent voor de overstap naar GA4 en een toekomst zonder Google Analytics.

Lees verder

Google Analytics: Upgraden naar GA4 - Deel 3: Rapportages

Welkom bij deel 3 “Google Analytics: van Universal Analytics naar Google Analytics 4". In dit artikel besteden wij aandacht aan de rapporten en hoe deze in Google Analytics 4 verschillen van Universal Analytics.

Lees verder

Google Analytics: Upgraden naar GA4 - Deel 2: Events, Dimensies & e-Commerce

Welkom bij deel 2 “Google Analytics: van Universal Analytics naar Google Analytics 4". In dit artikel besteden wij aandacht aan het inregelen van de (custom) events en e-commerce binnen GA4.

Lees verder

Google Analytics: Upgraden naar GA4 - Deel 1: De basis

Kort geleden heeft Google het einde van Universal Analytics aangekondigd. Vanaf 1 juli 2023 zal er geen nieuwe data meer verwerkt worden in “UA web properties”. Lees hier de handvaten voor het volbrengen van de overstap van UA naar GA4.

Lees verder

Marketing Automation: Toepassingen en Aanpak

Marketing Automation stelt marketeers in staat om gebruikersgedrag te volgen, informatie te verzamelen en meer gepersonaliseerde inhoud aan hun klanten aan te bieden. Marketing Automation komt voort uit e-mailmarketing, maar omvat tegenwoordig veel meer.

Lees verder

Local marketing: 5 manieren om lokaal beter vindbaar te worden

Wist je dat bijna 50% van de zoekopdrachten in Google tegenwoordig lokaal gericht zijn? Steeds meer mensen zoeken naar bedrijven, producten of diensten in een specifieke plaats of regio. We delen 5 manieren om je lokale vindbaarheid te vergroten.

Lees verder